Dziennikarstwo
i komunikacja społeczna




Dziennikarz to przede wszystkim charakter! Jeśli fascynuje Cię świat, nie boisz się pytać, umiesz słuchać, lubisz wyzwania - jesteś na dobrej drodze. Warsztatu Cię nauczymy.



redaktor Magdalena ​ Pawlinow
dziennikarka, prezenterka,
autorka programów i reportaży dla TVP

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia, które pozwalają nie tylko budować warsztat dziennikarza, lecz także rozwijać kompetencje argumentacyjne, interpersonalne i autoprezentacyjne z zakresu komunikacji profesjonalnej. Studenci poznają przebieg procesu kreatywnego w środowisku medialnym i zdobywają wiedzę na temat komunikacji wizerunkowej związanej z reklamą, public relations i kreowaniem marki. Kształcą się na specjalistów medialnych o szerokim zakresie kompetencji: od dziennikarskich, po te związane z komunikowaniem wizerunku i kreacją.

Opis kierunku

To nie jest zwykłe dziennikarstwo. To studia, które pozwalają budować szeroko rozumiane kompetencje z zakresu komunikacji profesjonalnej w dziennikarstwie, ale także w brandingu i public relations.

Studenci poznają przebieg procesu kreatywnego w środowisku medialnym (kreacja tekstu, obrazu i dźwięku). Zdobywają kompetencje techniczne z zakresu między innymi montażu obrazu i dźwięku, podstaw obróbki graficznej, pracy z kamerą i mikrofonem, prowadzenia badań medioznawczych w specjalistycznych laboratoriach (fokusownia i eyetracker). Zyskują wiedzę na temat komunikacji wizerunkowej związanej z reklamą, public relations i kreowaniem marki. Kształcą się na specjalistów medialnych o szerokim zakresie kompetencji: od dziennikarskich, po te związane z komunikowaniem wizerunku i kreacją.


Poziom: studia I stopnia
Tryb: stacjonarny i niestacjonarny
Rekrutacja na rok akademicki 2016/17 zakończona!
Czas trwania: 3 lata

rokrokrokrokrok

Adresaci studiów

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to ciekawe i inspirujące studia adresowane do osób, które wiążą swoją przyszłość zawodową z dziennikarstwem, komunikowaniem wizerunku i branżą kreatywną oraz rozumieją, jak ważne jest, aby rozwijać swoje kompetencje pod okiem praktyków, pracując nad indywidualnymi i zespołowymi projektami. Oferta skierowana jest do kandydatów, którzy chcą pracować w mediach i dla mediów – nie tylko jako dziennikarze, lecz także w roli specjalistów z zakresu brandingu czy public relations.

Zapraszamy osoby zainteresowane kształceniem i pracą w dwóch obszarach creative industries. Pierwszy tokreowanie marki i wizerunku. Tutaj studenci zdobywają kompetencje z zakresu brandingu, public relations, projektowania marki, media relations, organizowania eventów medialnych, social mediów itp. Drugi to nowoczesne dziennikarstwo i media working. Tutaj prowadzone są warsztaty z zakresu dziennikarstwa radiowego i telewizyjnego, dziennikarstwa internetowego, dziennikarstwa sportowego i śledczego, kreatywnego pisania, reportażu, publicystyki, technologii medialnych (dźwięk i obraz) itp. Obszary kształcenia można różnicować dzięki szerokiemu wyborowi zajęć opcyjnych.

Praktycy na zajęciach

Zajęcia warsztatowe i projektowe prowadzą najlepsi praktycy dziennikarstwa, brandingu i public relations. Pod ich okiem studenci rozwijają swoje kompetencje i budują profesjonalne portfolio. Studia oferują wiele dodatkowych aktywności poza obowiązkowym programem – media studenckie, współorganizowanie eventów, praca w kołach naukowych, praca projektowa dla branży kreatywnej.

Studia nastawione na działanie

Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie, w których pod opieką tutorów z branży realizują własne projekty. Na stałe współpracujemy z takimi instytucjami medialnymi jak „Gazeta Wyborcza”, Radio Eska oraz z największymi agencjami brandingowymi i public relations. Prowadzący zawsze są do dyspozycji, wspierają studentów w realizacji ich pasji i pomysłów.

Jedyne takie studia

Program studiów kładzie nacisk zarówno na kompetencje dziennikarskie (warsztat dziennikarski, laboratorium radiowe i telewizyjne, realizacja obrazu i dźwięku), jak i na umiejętności związane z komunikowaniem wizerunku oraz pracą kreatywną (public relations, branding, social media, teamwork, creative thinking, creative writing).

Droga do dyplomu

Na pierwszym roku zdobywasz podstawowe kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej i pracy w grupie. Poznajesz techniki pisania dla mediów, tworzenia tekstów informacyjnych i wizerunkowych. Uczysz się, jak pracować z kamerą i mikrofonem. Przeprowadzasz badania mediów i analizy komunikacji wizerunkowej poszczególnych podmiotów, zdobywasz wiedzę z zakresu teorii komunikacji oraz badań i analizy audytoriów.

Droga do
dyplomu

W trakcie drugiego roku rozwijasz kompetencje komunikacyjne i kreatywne (redakcja tekstu i obrazu, twórcze pisanie, myślenie kreatywne). Uczysz się pracy z dźwiękiem i obrazem. Poznajesz podstawy grafiki i komunikacji wizualnej: dowiadujesz się, jak projektować strony internetowe, jak przygotowywać infografikę. Zdobywasz wiedzę z zakresu designu i dyskursów medialnych.

Uczysz się wykorzystywać zdobyte wcześniej umiejętności w zaawansowanych formach dziennikarskich, projektowaniu zawartości mediów, komunikacji medialnej oraz kampaniach wizerunkowych. Zdobywasz kompetencje z zakresu dziennikarstwa internetowego i social media. Uczestniczysz w warsztatach mediaworking i projekcie specjalnościowym – pod okiem praktyków przygotowujesz projekty medialne gotowe do komercjalizacji (portal, blog, program radiowy/telewizyjny, kampania public relations, kampania brandingowa). Zdobywasz także wiedzę z zakresu antropologii mediów i kultury popularnej.

Po studiach

Perspektywy zawodowe

Absolwenci Dziennikarstwa i komunikacji społecznej znajdują zatrudnienie w instytucjach takich jak: portale internetowe i social media, agencje brandingowe, agencje kreatywne, agencje produkcji radiowo-telewizyjnej, agencje reklamowe i public relations; redakcje czasopism i gazet, radio i telewizja, biura rzeczników prasowych, domy mediowe, działy kreowania wizerunku rozmaitych podmiotów, jednostki samorządu terytorialnego, trzeci sektor, sektory kreatywne, sztaby wyborcze. Absolwenci są przygotowani do prowadzenia własnej działalności profesjonalnej (agencji reklamowych, PR, brandingowych, kreatywnych).

Kontynuacja nauki

Absolwenci Dziennikarstwa i komunikacji społecznej mogą kontynuować naukę na studiach II stopnia na kierunku Komunikacja i media lub na studiach podyplomowych w zakresie Design Thinking: kreatywność w reklamie czy Master Class of Management.

Kadra

prof. dr hab. Dariusz Doliński

psycholog, prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy.

dr Karina Stasiuk-Krajewska

kulturoznawca, medioznawca

prof. dr hab. Leszek Koczanowicz

filozof, specjalizuje się w filozofii kultury i filozofii psychologii

Bohdan Pawłowicz

ekspert z zakresu komunikacji marketingowej

Bartek Grabowski

specjalizuje się w marketingu i komunikacji

red. Jarosław Kuźniar

dziennikarz, TVN

prof. dr hab. Jacek Radomski

reżyser, aktor teatralny (marionetkarz), krytyk teatralny, dydaktyk

dr Maurycy Graszewicz

Dyrektor Departamentu Komunikacji w Grupie Azoty

Zbigniew Lazar

lingwista, pedagog i manager, praktyk skutecznych metod komunikacji, trener biznesu

prof. dr hab. Leszek Pułka

filolog, medioznawca, pisarz i dziennikarz

red. Tomasz Wołodźko

DJ. ,prezenter, showman , moderator w popołudniowym programie Radia Eska

dr Dominik Lewiński

komunikolog, medioznawca, zajmuje się problematyką kreowania wizerunku i treningiem kreatywności

red. Magdalena Pawlinow

dziennikarka, prezenterka, autorka programów i reportaży dla TVP

Filip Mecner

Filip Mecner Artist Management

Szymon Janiak

Ekspert w zakresie marketingu oraz public relations

Szymon Sikorski

prezes zarządu i strateg w agencji PR Publicon

red. Wojciech Cegielski

korespondent zagraniczny Polskiego Radia, od 10 lat zajmujący się głównie tematyką bliskowschodnią.

Paweł Bielecki

PR i Social Media Manager

red. Marek Obszarny

prezenter Radia Wrocław, dziennikarz, reżyser i producent telewizyjny

dr Tomasz Grzyb

psycholog, prowadzi zajęcia z psychologii społecznej i reklamy

Wojciech Czerniatowicz

dziennikarz, producent, realizator, lektor, czerniatowicz.pl

Magdalena Kostyszyn

PR Manager Social Hunters, blogerka

Michał Ulidis

Chief Strategy Officer, MorrisMarlowe

red. Rafał Motriuk

dziennikarz, Polskie Radio, BBC

Jacek Kaźmierczak

montażysta, TVP S.A.

mgr Paweł Pawiński

socjolog, strateg marketingowy

dr Marek Graszewicz

komunikacja społeczna

red. Tomasz Patora

dziennikarz śledczy

Warto obejrzeć


Rozmowa z Łukaszem L.U.C-em Rostkowskim

Red. Jarosław Kuźniar w (nie) zwykłej rozmowie z Kamilem Dzięgielewskim, studentem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie SWPS :)

Pokolenie Y - spotkanie z Szymonem Sikorskim, Prezesem Zarządu i strategiem w Agencji PR Publico.

Finansowanie studiów

Programy stypendialne dla kandydatów

Najzdolniejsi kandydaci mogą studiować na Uniwersytecie SWPS za darmo – uczelnia przygotowała programy stypendialne pokrywające czesne za pierwszy rok studiów. „Mistrzowski Start”, „Głowa się Rusza”, „Językiada”, „Młody Lider” oraz „Temida" ...

Czytaj więcej

Finansowanie

Czytaj więcej

Preferencyjne kredyty

Jeśli potrzebujesz wsparcia finansowego, pamiętaj o możliwości skorzystania z preferencyjnego kredytu dla studentów i doktorantów. Wnioski można składać od 15 sierpnia do 31 października.

Czytaj więcej

Stypendia za osiągnięcia

Stypendia za osiągnięcia naukowe, artystyczne bądź sportowe przyznawane są przez uczelnie, MNiSW, a także samorządy terytorialne. Kwoty wahają się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych – warto zatem sprawdzić, jakie są możliwości, i złoży...

Czytaj więcej

Stypendia socjalne

Stypendia socjalne przysługują studentom, których miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie nie przekracza 895,70 zł. Wysokość stypendium zależy od poziomu dochodu w rodzinie studenta – im niższy dochód, tym wyższa stawka stypendialna. ...

Czytaj więcej

Stypendia dla osób niepełnosprawnych

Dla studentów z niepełnosprawnością istnieje szereg udogodnień, takich jak bezpłatna pomoc psychologa, tłumacza języka migowego, instruktora orientacji przestrzennej czy asystenta, a także możliwość dofinansowania studiów nawet do 100% czesnego. ...

Czytaj więcej

Rekrutacja

rekrutacja form button wroc

lub

Zostaw swoje dane, będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • Telefon: 71 750 72 72
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Adres:
    ul. Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław
    Pokój: 18
  • Godziny pracy
    ​poniedziałek-piątek: 9.00-17.00
    W dniu 18 stycznia Biuro Rekrutacji będzie czynne w godz. 12.00-17.00.

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy.
  2. Skompletuj następujące dokumenty:
    • kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu)
    • 1 podpisane zdjęcie (zgodne z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych)
    • kserokopię dowodu osobistego (oryginał do wglądu)
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej
  3. Dostarcz komplet dokumentów do Biura Rekrutacji. Jeżeli wysyłasz dokumenty pocztą lub składa je za ciebie ktoś inny, wydrukuj dodatkowo z formularza rekrutacyjnego:
    • ankietę osobową
    • umowę o warunkach odpłatności za studia (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
    • załączniki do umowy (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
  4. Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym na drugi dzień roboczy. Otrzymasz ją także pocztą na wskazany przez siebie adres.

 

pdf icon 48x48  Zasady rekrutacji

pdf icon 48x48  Wymagane dokumenty

pdf icon 48x48  Wzór umowy

Opłaty i promocje

Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.

Opłatę należy uiścić na konto uczelni. 
31 1750 1312 1330 0000 0005 3041
Raiffeisen Bank Polska S.A.
Przy wpłacie należy podać IMIĘ, NAZWISKO i KIERUNEK STUDIÓW.

Absolwenci studiów wyższych Uniwersytet SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata rekrutacyjna:
  • jest bezzwrotna w przypadku decyzji o zakwalifikowaniu kandydata na studia, a następnie jego rezygnacji z podjęcia studiów,
  • jest zwracana w całości w przypadku nieuruchomienia kierunku studiów oraz w przypadku rezygnacji kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia przed rozpatrzeniem jego kandydatury przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną,
  • jest zwracana z potrąceniem kosztów administracyjnych w wysokości 100 zł w przypadku wydania przez komisję rekrutacyjną decyzji o nieprzyjęciu kandydata na studia.

Czesne

Czesne za rok studiów 2016/17
studia stacjonarne
10 rat 685 zł
2 raty 3380 zł
1 rata 6500 zł
studia niestacjonarne
10 rat 685 zł
2 raty 3380 zł
1 rata 6500 zł
 

Znajdź studia dla siebie